הקשר בין המזרן שלנו לשנת לילה טובה.




שנת לילה טובה תלויה במספר גורמים: נוחות, רמת המתח שלנו, טמפרטורת החדר ועוד.
על מנת ששנת הלילה תהיה אופטימלית, חייבים להתחיל עם בחירת המיטה והמזרן שהם למעשה אבני הבניין הראשונות לשינה נינוחה.
אם אתם מחפשים לקנות מזרן חדש ויצא לכם לשוטט מעט בחנויות השונות, אתם בוודאי יודעים שיש מגוון רחב ולמען האמת די מסחרר שממנו ניתן לבחור.

השאלה הנשאלת: איך תדעו שהמזרן הוא הטוב ביותר עבורכם?

כדי להתחיל, אומר אריק ניק, פרופסור לכירורגיה אורתופדית ונוירוכירוגית במרכז רפואי של אוניברסיטת קליפורניה-סנטה מוניקה:
“המזרן צריך לתמוך בגוף שלך במצב ניטרלי- מצב בו לעמוד השדרה יש עקמומיות נחמדה כששאר הגוף: אזור הישבן, העקבים, הכתפיים והראש נתמכים ביישור הנכון”.
אם המזרן קשה מידי, זה ילחץ על נקודות הלחץ העיקריות הללו ויוציא אתכם ממערך תמיכה נכון לגוף שלכם.
אם המזרן רך מידי נקודות התמיכה הנ”ל תהיינה נתמכות כראוי, כך שכל הגוף שלנו יצנח בחזרה.
שני התרחישים הללו יכולים להוביל לכאב בבוקר.
באופן כללי אין סוג מזרן או מותג מסוים שהם בהכרח טובים מהאחרים, אומר מייקל בראוס דוקטור מומחה לשינה ומחבר הספר:“להיראות צעיר יותר,לרדת במשקל ולהרגיש נהדר דרך שינה טובה בלילה”.
ד”ר מייקל בראוס כן טוען שמזרן קשה יותר, מתאימה יותר לאנשים עם כאבי גב תחתון.
למעשה, חוקרים בספרד שבדקו אנשים הסובלים מכאבי גב לאורך זמן רב, מצאו כי כאשר מדובר בסולם של מזרן-קשה-רך בקנה מידה של 0-10, כש 0 ,מזרן רך ביותר ו 10 ,מזרן קשה ביותר, ישנה העדפה לישון על מזרן שהוא לא קשה מידי ולא רך מדי- 5.6 מבחינת קנה המידה.
לאלה שישנו על מזרן בדרגת הקושי הזו היה כאב גב מופחת מאשר אלו שישנו על מזרן רך או קשה יותר.

האם זה זמן למזרן חדש ? איך אתם יודעים אם המיטה עליה אתם ישנים היא הנכונה לכם?
“אם אתה מתעורר בבוקר עם קצת כאבים בגב תחתון ויכול להתמתח ולהיפטר מהם ב 15-30 דקות, זה אומר שאתה ישן על מזרן שלא מתאים עבורך”, אומר בראוס. לעומת זאת המזרן הנכון הוא מזרן שלא תרגישו בו שום לחץ, ממש כאילו אתם מרחפים באוויר, אומר בראוס.
אם אתם מחפשים מזרן חדש, מומחים ממליצים לבדוק אותו בחנות בתנוחה בה אתם רגילים לישון.
בראוס מציע לבלות לפחות 10-15 דקות על המיטה ולהביא כרית משלך!!
ככל שאתה יכול לשכפל את הדרך בה אתה נוהג לישון על המזרן, כך טובים יותר הסיכויים שלך לבחור את המזרן הנכון עבורך.

מזרן קפיצים.
מזרני קפיצים הם עדיין המזרנים בעלי השימוש הנרחב ביותר.
הם תומכים בגוף בקפיצי סליל כשכל סליל מוקף באופן אינדיבידואלי, דבר העוזר למנוע שהקפיצים יבלטו ויקפצו החוצה מהמזרן.
על גבי הסלילי מגוון רחב של חומרים שנוספו לנוחות החל מכריות, לטקס, ועד מזרני קצף זיכרון, הכל עניין של העדפה.
אנשי מכירות יכולים לנסות למכור לך את הרעיון שכמה שיותר סלילים הוא המתכון לנוחות, אבל זה לא בהכרח נכון, בראוס ושיימי אומרים שאנחנו לא באמת צריכים יותר מ 390 קפיצים, מעבר לכך שההבדל בתחושה הוא כל כך קטן שזה קשה להבחנה.

יתרונות: יש מבחר גדול של מזרני קפיצים בשוק שממנו ניתן לבחור, הם נעים בנוקשות שלהם, רכות השכבה העליונה ומחירם שמתאים כמעט לכל העדפה וכיס.
חסרונות: אין שום קשר ישיר ברוב המקרים בין המחיר והנוחות, חשוב לדעת שאם אין מספיק קפיצים אתם עלולים להתעורר בבוקר עם כאבי גב.
תנאים: לאנשים הסובלים מעודף משקל , מזרני הקפיצים מציעים תמיכה מוצקה יותר, מה שעוזר לשכב או לקום מהם, אומר בראוס. מזרנים בגרסא מוצקה יותר יהיו טובים יותר לאנשים הסובלים מבעיות גב, אולם מזרני קפיצים יהיו טובים ונוחים כמעט לכל אחד.

מזרני קצף.
מזרני קצף תופסים תאוצה בשנים האחרונות.
הם עשויים משכבות של קצף בצפיפות שונה ומגיבים בהתאם למשקל וטמפרטורה.
הם בעיקר ידועים בנוחות שלהם משום שהם מתאימים את עצמם לצורה מסוימת של הגוף שלך.

יתרונות: על ידי עיצוב לצורת הגוף שלך בזמן שמשקל הגוף שלך מתנועע בלילה, מזרן קצף מפחית נקודות לחץ ומשחרר כאב.
חסרונות: אחת התלונות הגדולות ביותר עם מזרני קצף זיכרון הוא שבגלל מזרנים אלה הם רגישי טמפרטורה, ומתרככים ומוטבעים עם חום הגוף, הם יכולים לגרום לך להרגיש חם מאוד במהלך הלילה.
בראוס גם אומר שמזרני קצף ידועים בתכונתם לפלוט ריח כימי לא נעים.
תנאים: אם יש לכם בעיה להתרגל לנוחות, אם יש לך עייפות כרונית, או איזה סוג של כאבי שרירים, אז מזרן קצף יעבוד גם בשבילך, בהנחה שאין לך בעיות הנוגעות לטמפרטורת הגוף.

מזרני לטקס.
מזרני לטקס עשויים מגומי טבעי או סינתטי וידועים בכך שהם מספקים תמיכה נוקשה וקופצנית אחידה בכל המיטה.

יתרונות: בראוס חושב על הלטקס כעל אחד החומרים הטובים ביותר.
הוא אוהב את מזרן הלטקס מכיוון שזהו מזרן קשה ותומך ויחד עם זה מספק נוחות בדומה למזרן הקצף ובניגוד למזרני קצף הזיכרון, הלטקס דוחף בחזרה דבר הנותן תמיכה נוספת.
חסרונות: ישנם אנשים שאינם אוהבים את תחושה המגע של הלטקס. אם אתם לא אוהבים את התחושה של מזרן, לטקס הוא כנראה לא הבחירה הנכונה עבורכם.
תנאים: מזרן לטקס או חלק עליון עשוי מלטקס מצוינים להקלה על כאבי גב, כיון שהם מציעים את השילוב הטוב ביותר של נוחות ותמיכה.

מזרנים למיטות מתכווננות.
מיטות אלה מסוגלות להתכופף ולהתרומם בזוויות שונות.
כתוצאה מכך, המזרן צריך להיות גמיש.
סוגים שונים של מזרנים יכולים לשמש במיטה מתכווננת: מזרן קצף, לטקס, או אוויר, למשל. מזרני קפיצים קשים יותר לשימוש..

מיטות מתכווננות.
מתאימות לאנשים בעלי ירך או כאבי גב שיש להם קושי לעבור מתנוחה שכיבה לישיבה או עמידה

יתרונות: לאנשים המתקשים להיכנס ולצאת מהמיטה או שאוהבים לצפות בטלוויזיה במיטה, מתכווננות יכולות להפוך את החיים קלים יותר על ידי להזיז אותך קרוב יותר לאן שאתה צריך להיות.
חסרונות: אם אתם סובלים מדום נשימה בשינה, שינה שטוחה יכולה להחמיר את המצב על ידי ניתוק דרכי הנשימה וגורם ללשון ליפול לתוך החלק האחורי של הגרון.
אנשים שחווים צרבת יכולים ליהנות גם על ידי ישן במיטה שמרוממת את הגוף העליון שלהם.

מיטות ספה.
כאשר יש לך אורחים שוהים ללילה או שניים, מיטות ספה יכולות להועיל.
המזרנים במיטות אלה נוטים להיות דקים מאוד ולכן הם גמישים מספיק כדי להתקפל ולהפוך לספה או למיטה .מיטות מסוג זה מספקות נוחות סבירה בלבד ואינם מיועדות לשימוש יומי יומי, זה נובע מכך שעיצוב המזרנים מוגבל בעובי עקב הדרישה למזרן גמיש .

יתרונות: ספות מיטה נוחים, במיוחד אם יש לך מקום מוגבל.
חסרונות: לא נוחה לשינה לטווח ארוך, המזרנים ברוב הספות מיטה הם דקים מאוד , דבר המקשה לייצר תמיכה מלאה לכל הגוף בעת השינה .

מתי כדאי להחליף את המזרן שלנו?
המזרנים של היום עשויים להחזיק לכל החיים. אבל קרוב לוודאי שאתם לא מתכננים שהמזרן שלכם אכן יחזיק לכם כל כך הרבה זמן.
הגוף שלנו משתנה עם הזמן, ולכן יתכן והמזרן שהיה עד לפני כמה שנים כל כך נוח לישון עליו כבר לא יהיה כל כך נוח.
בנוסף, מזרנים אוספים אבק, פטריות, וחיידקים אחרים שיכולים להחמיר אלרגיות ולהשפיע על דפוסי השינה שלך. לאחר 10 עד 15 שנים, הגיע הזמן לחשוב על קניית מזרן חדש.
בסופו של דבר, המומחים אומרים כי המיטה הטובה ביותר עבורך היא זה שמרגישה לכם הכי נוחה ואין אף מזרן שיציל את הגוף שלנו כשאנו בעצם נותנים לו רק 5 שעות שינה בלילה.

“כדי להרגיש הכי טוב שלך, אתה צריך לקבל מספיק מנוחה לא משנה איזה סוג של מזרן אתה ישן”.

WhatsApp דברו איתנו
שתפו עגלה עם חבר/ה