מזרנים, כל מה שרציתם לדעת לפני רכישה.

 

נתחיל עם המילה מזרן.
המילה מזרן הגיעה אלינו מציונה בתלמוד, שם השתמשו בה בעיקר בכדי לתאר כלי מיטה שעליו ישנים.
תיעודה הרשמי של המילה התרחש בשנת 1914 ע"י ועד הלשון העברית ותיאורה היה
"כר ממולא בצמר או בזיפים ולפעמים שמים בו גם קפיצים".

היום המילה השתנתה מעט בשפת הדיבור ורוב האנשים הוגים אותה כ-"מזרון".

אז מהו בעצם מזרן?
בעבר המזרנים היו בנויים בצורה הפשוטה ביותר- לרוב חומר גלם כמו צמר, נוצות וזיפים שעטוף כולו בכל חומר שהוא בכדי שלא יתפזר וכמובן שהשכיבה תהיה נוחה יותר.
בשנים האחרונות, עולם המזרנים השתנה ללא היכר והוא היום משתמש באינספור חומרי גלם שונים ומגוונים, טכנולוגיות מתקדמות ביותר ופיתוח חומרים חדשים לשימוש במזרנים כמו הויסקו, הלטקס, בדים נושמים אנטי בקטריאלים ועוד..
בנוסף לזאת גם מתפתחים קונספטים חדשים כמו מיטות עם שדה מגנטי האמור לשפר את השינה ונטען גם שיכול לפתור בעיות בגב בצוואר וכ'ו.


איך הוא בנוי?
הרעיון היום מאחורי ייצור של מזרן מוצלח מחולק לשלושה חלקים:

-חומרים- מוחלט אילו חומרים יבחרו למזרן, האם הוא יהיה מבוסס קפיצים או כולו מספוג, אילו ספוגים יבחרו בייצור וכמה חומר יבחר בתהליך, דבר שישפיע גם על גובהו כמובן.
-קושי ודחיסות- למי המזרן מיועד? אנשים שמעדיפים מזרן רך, קשה, בינוני? לפי החלטה זו קובעים באילו ספוגים וקפיצים להשתמש כדי להקנות למזרן את הקושי המבוקש.
-חילוק שכבות המזרן- אחד החלקים החשובים בעת ייצור המזרן.
כשמייצרים מזרן, לרוב יש לסדר את השכבות בעלייה הדרגתית ברמת הקושי מלמעלה למטה, זאת אומרת, שאם במזרן יש שלוש שכבות בדרגת קושי קשה, בינונית ורכה למשל, והשכבה העליונה היא הרכה ביותר, השכבה מתחתיה לא אמורה להיות הקשה ביותר משום שאז גם השוכב ירגיש את השכבה הקשה שנמצאת מתחת לרכה וגם בסיס המיטה יהיה בנוי משכבה שלא חזקה מספיק כדי לגרום למזרן להישאר ישר, מזרנים לא ישרים יכולים לגרום לחוסר איזון על הלחצים בגוף בעת השכיבה למאמץ מיותר ולפעמים לאחר זמן מה גם לכאבים שונים בגוף ובמיוחד בגב.

מהם החומרים הנפוצים ביותר בשוק המזרנים?

ספוג פוליאוריטן (הידוע גם כספוג פולימר)
הפוליאוריטן הוא הספוג הנפוץ ביותר בתעשיית המזרנים בשל העלות הזולה שלו והאיכות והרכות שלו שבעצם מעולים למזרנים ונותנים תמיכה טובה ביחס למחיר.
הפוליאוריטן הוא חומר המיוצר בתהליך כימי והוא הומצא בסוף שנות ה-40 והחל משנות החמישים החל להיות נפוץ מאוד בתעשייה המודרנית.
בישראל ספוגים אלו מקוטלגים לפי צבעם (הצבע המקורי של הספוג הוא לבן והוא נצבע בצבעים שונים לפי דחיסותו המעידה על איכותו ומשך חייו עד שקיעתו).

ספוג לבן


ספוג לבן
– נחשב לבסיסי ביותר, מיוצר ברמת דחיסות נמוכה, בעבר שימש למזרנים אך בשל חוסר עמידותו הוא משמש לרוב במזרנים זולים וריפוד כיסאות משרד ורהיטים בעלי פחות שחיקה ממזרן.

ספוג כחול


ספוג כחול-
  ספוג בדחיסות בינונית-גבוהה נחשב לאיכותי ומשומש הרבה בייצור מזרנים יחד עם מזרנים שנמכרים כאיכותיים מאוד, לספוג זה בסך הכל משך חיים ארוך ומחירו יחסית יקר.



ספוג סגול-
 הספוג הסגול דומה לספוג הכחול חוץ מאשר חומרי הגלם המעט שונים והמרקם הרך והנעים שלו

ספוג צהוב

.
ספוג צהוב (SK)- הספוג הצהוב הוא הספוג בעל הדחיסות הגבוהה ביותר ובשל זאת הוא גם האיכותי והעמיד ביותר, בשל צפיפותו
הגבוהה הוא יותר קשה משאר הספוגים והוא משומש רבות במזרנים איכותיים ברמת קושי בינונית-גבוהה.
מחירו הוא יקר מכל הספוגים משום שבעת ייצורו יש צורך ביותר חומרי גלם.

 

ויסקו
הידוע גם כ"ספוג זיכרון", "ויסקו ג'ל", "טמפור", "ויסקו אלסטי" ועוד.
הויסקו פותח בשנת 1966 ע"י סוכנות החלל האמריקנית (NASA) בשביל לספק לטייסים חומר אשר ימצא בכיסא הטייס ויפזר את הלחצים המופעלים על גוף הטייס בזמן טיסה.
הויסקו הוא בעצם פוליאוריטן שבוצעו בו שינויים כימיים אשר מעניקים לו תכונות אלסטיות מיוחדות, הוא מאוד גמיש ודחוס, אך עם זאת, יכול להתכווץ לממדים קטנים בעת הפעלה של לחץ ו/או חום עליו.
בעת שכיבה על מזרן ויסקו נוצרת תחושה שהחומר עוטף את השוכב ובעצם הוא נותן תמיכה ומפזר לחצים ברמה מצוינת.
כיום ספוג זה הוא אחד החומרים המבוקשים בעולם בתחום המזרנים בשל העמידות הגבוהה שלו, התמיכה המעולה שהוא מעניק וההרגשה המפנקת שמרגישים בעת השכיבה.
הויסקו הוא חומר מאוד יקר, כך שלרוב לא מייצרים מזרנים שהם 100% ויסקו, אלא שמים את החומר בשכבת הנוחות (החלק העליון של המזרן) כשכבה של 2 עד 10 ס"מ, בנוסף גם חלק גדול מהאנשים יעדיפו מזרן ויסקו לא מלא משום שהחומר עצמו רך.

ויסקו, ספוג זיכרון תמיד חוזר לצורתו המקורית
לטקס, עשוי מהשרף של העצים, חומר טבעי

לטקס-
הלטקס הוא חומר טבעי המופק משרף טבעי של עצים ע"י חריצת הגזע ואיסוף החומר אשר ניגר מן הפצע, לאחר מכן חומר זה מעורבב עם מספר חומרים כימיים ומחומם עד ליצירת ספוג הלטקס המשומש במזרנים.
הלטקס, כמו הויסקו, הוא חומר מאוד מוכר ומבוקש בתחום המזרנים מכמה סיבות:

הוא אנטי בקטריאלי משמע שהוא דוחה זיהומים, עובש וריקבון כללי של מזרן שנוצר מנוזלים לכלוך ולחות שמצטברים במזרן במהלך השינה.
הוא היפואלרגני והוא דוחה את קרדית האבק כך שהוא מומלץ לרגישים מבינינו.
הוא חומר טבעי כך שהוא מושך אליו לקוחות המעוניינים לרכוש מיטה שעשויה מכמה שיותר חומרים טבעיים (כיום ישנן חברות שמתמחות בייצור מזרנים מחומרים טבעיים בלבד).
התמיכה של הלטקס מעולה, ללטקס מרקם חלק ונעים למגע והוא בעל תכונות אלסטיות נהדרות המרגישות כשילוב של גומי וספוג ברמה גבוהה מה שנותן למזרן יכולות תמיכה ופיזור לחצים מעולות.
כמו הויסקו, גם הלטקס הוא חומר יקר אשר לרוב משומש במזרן בחלקו העליון בלבד בשל חסכון בעלויות ושילוב עם חומרים אחרים ליצירת מזרן ברמת קושי אופטימלית ללקוחות שונים.
מבחינת זמן חיים, הלטקס מאוד עמיד והוא בממוצע אמור לאבד פחות מחצי אחוז מגובהו בשנה.

קפיצים:


קפיצי בונל (Bonnel)
הקפיצים הישנים והנפוצים ביותר בשוק, עשויים מפלדה וצורתם היא כשל שעון חול.
קפיצים אלו משומשים לרוב במזרנים ברמה נמוכה ובינונית, יתרונם הוא מחירם הזול והתמיכה הטובה יחסית שהם מעניקים ביחס למחיר.
לעומת זאת, חסרונותיהם של קפיצי הבונל הוא משך החיים הקצר שלהם שכן הם נוטים להישחק ולהתעקם עם הזמן מה שגורם לשקיעות במזרן, ולפעמים גם נוטים לחדור דרך השכבה העליונה ולקרוע אותה במזרנים זולים.
בנוסף, לקפיצי הבונל קשר אחד לשני משמע שהלחץ עליהם הוא לא מבודד מה שגורם במזרנים זוגיים לתזוזה של כל המזרן בעת תזוזתו של אחד מבני הזוג הישנים עליו, דבר שיכול לגרוע בצורה משמעותית את איכות השינה של אחד מבני הזוג או שניהם.
חסרון זה גורם להרבה אנשים לבקש היום קפיצים מבודדים במזרן שלהם.

קפיצי בונל, כל הקפיצים מחוברים זה לזה



קפיצי מרשל מבודדים (Marshall)
הקפיצים הנפוצים ביותר בשוק, עשויים מפלדה מוקשחת ובנויים בצורה שבה לכל קפיץ כיס משלו במזרן מה שגורם לכך שלחץ על אחד הקפיצים אינו משפיע על האחרים וכך נוצר מצב שבו השוכב לא ירגיש את תזוזות בן הזוג שלו במהלך הלילה.
לקפיצי המרשל תמיכה מעולה גם בשל איכותם הגבוהה וגם משום שעצם העובדה שכל קפיץ הוא מבודד גורמת למזרן להתאים את עצמו לגוף השוכב לפי המשקלים באזורי הגוף השונים.
בארץ מזרנים עם קפיצי מרשל פחות נפוצים בשל עלותם הגבוהה, הכנת מזרן עם קפיצים מבודדים אורכת זמן רב כך שהרבה פחות משתלם לייצר אותם במדינות שבהן כוח העבודה יקר יחסית כמו בארץ.
עם זאת, מזרני הקפיצים המבודדים מתחילים להיות יותר ויותר נפוצים בארץ בשל הרתיעה של אנשים רבים ממזרנים עם קפיציי בונל שהיו כל כך נפוצים עד היום.

קפיצי מירה (Mira)
סוג קפיצים שונה לגמרי מהקפיצים הסטנדרטיים.
קפיצים אלה בנויים בצורה מוארכת לאורכו של המזרן ושלובים אחד בשני.
קפיצי המירה מעניקים למזרן תחושה קפיצית אך אינם מבודדים מה שגורם לתזוזות של כל המזרן בעת תנועה של האם השוכב עליו.
קפיצים אלה פחות נפוצים בארץ.

שכבה כפולה של קפיצים מבודדים
בשנים האחרונות החלו להשתמש בשתי שכבות של קפיצים מבודדים קצרים במזרנים ברמה גבוהה יותר.
מזרנים אלו בדרך כלל בנויים מהשכבה הכפולה של הקפיצים ומשכבות ספוג פולימרים ברמה גבוהה בחלקו העליון של המזרן.
מזרן עם שכבה כפולה של קפיצים מעניקים אפקט של שני מזרנים אחד על גבי השני, משמע שגם החלק המורגש יותר לשוכב קפיצי ותומך וגם יש תמיכה של אזורים שלמים במזרן שמגיעה משכבת הקפיצים התחתונה אשר פחות קרובה לשוכב ומושפעת מהבדלים גדולים יותר במשקל המופעל על המזרן.
בנוסף לזאת, שתי השכבות מעניקות למזרן יכולות גמישות כבוהות יותר משל מזרן קפיצים מבודדים רגיל- עובדה זו גורמת למזרנים אלו להתאים גם למיטות מתכווננות.
מזרנים עם שתי שכבות קפיצים נפוצים במזרנים היקרים יותר בארץ, שוב, בשל עלות הייצור הגבוהה של קפיצים מבודדים.
בסך הכל מזרנים אלו מעולים לאדם שלא מחפש תחושה מיוחדת של מזרן (כמו למשל מזרני ויסקו ולטקס), יש להם תמיכה מעולה והם מאוד מומלצים מבחינת יחס מחיר לתמורה במידה והם הגיעו ממדינות שבהן כוח העבודה הוא זול יותר.

אלה הם החומרים הנפוצים ביותר בתעשייה ומכך גם חשוב לקרוא עליהם לפני רכישה של מזרן חדש.
לעומת זאת, ישנם קונספטים רבים שמחליפים או מוסיפים למזרנים הסטנדרטיים של היום.

ארבע שכבות של קפיצים מבודדים
הרעיון זהה לשל שתי השכבות רק אך מיושם ברמה יותר גבוהה, ההבדל מבחינת נוחות השכיבה לא משמעותי בהרבה לעומת ההבדל משכבה אחת לשתיים.
מזרנים מסוג זה נחשבים ככאלה המעניקים תחושת ציפה.
לא נפוצים כל כך בשל העלות הגבוהה שלהם.

קפיצים בשכבת הנוחות
במזרנים אלו שמים קפיצים קטנים בשכבת הנוחות, אלה תורמים לתמיכה של המזרן ולפיזור הלחצים ומעניקים לחלקו העליון של המזרן רגישות למשקלים קלים.

אמצע מזרן קשיח עם קצוות רכים
ישנם מזרנים היום שחלקם האמצעי יותר קשה במעט שקצותיו מה שגורם למתיחה של הגוף בזמן השינה ושיפור זרימת הנוזלים בגוף.
החיסרון במזרן זה הוא לאנשים אשר לא ישנים עליו באזור הרגיל כך שיוצא שהם ישנים בצורה לא מאוזנת עקב ההבדלים בקושי.

מזרן עם שדה מגנטי
לרוב תוסף זה מגיעה כיחידה נפרדת המתווספת למזרן בתור שכבת נוחות
בתוך חלק זה ישנם מגנטים מיוחדים אשר אמורים לאזן את השדה המגנטי הטבעי של הגוף ובכך לשפר את איכות השינה, לשפר קשיי הירדמות וע"י החברות המשווקות מזרנים אלו נטען גם שלאחר זמן מסוים יכולים לפתור בעיות גב, ברכיים צוואר ועוד.

מזרנים טבעיים
יחד עם הטרנד העולמי לשמירה על איכות הסביבה ובעלי החיים, גם תעשיית המזרנים מושפעת וכמו שנכתב מוקדם יותר במאמר זה, ישנן חברות שמתמחות בייצור מזרנים מחומרים טבעיים בכלל ולא מזהמים. דוגמא למזרן כזה הוא מזרן שהופיע השנה בתערוכת הרהיטים בקלן והיה עשוי משכבת נוחות עם צמר בתוכה ושכבת הבסיס הייתה עשויה קפיצים מבודדים שעשויים בעבודת יד מגילוף עץ בוק. יקר מאוד, ספק אם איכותי ושווה את המחיר.
היתרון במזרנים אלו מובן מאליו – שמירה על הסביבה.
לעומת זאת המחיר מאוד גבוה (להערכתי מזרן כזה יעלה בארץ בסביבות 15-20 אלף שקלים)
ואיכות השנה עליו מוטלת בספק בשל ההגבלה על הייצור שלו עם חומרים טבעיים בלבד.

מזרן עם אפשרות שינוי דרגות הקושי בחלקיו השונים
בעצם מזרנים אלו מחולקים למספר חלקים כאשר כל חלק נותן תמיכה לאזור שונה בגוף.
הרעיון הוא שאדם יוכל לכוון את המזרן שלו עד לרמת קושי מושלמת (למשל להקשות את אזור הרגליים ואת אזור הגב לשנות לרך) בשביל השוכב.
בנוסף היתרון הוא שבמידה ושני בני זוג ישנים על אותה מיטה באפשרותם לשנות כל אחד את המזרן לפי רמת הקושי שנוחה לו.
מזרנים אלו מגיעים בשתי אפשרויות מוכרות:
אחד הוא כוונון ידני של המזרן, למשל קוביות או כדורים בתוך המזרן ברמות קושי שונות שאותם אפשר להזיז למיקום אחר וכך לשנות את קושי המזרן.
השני הוא כוונון אוטומטי, משמע שהכוונון נעשה בצורה אוטומטית בעזרת שלט או לוח בקרה שנמצע על המיטה.
מזרנים מסוג זה מאוד יקרים ויכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים ולרוב אנשים אפילו לא ידעו כיצד לתפעל אותם לקבלת נוחות ותמיכה מקסימלית בעת השכיבה.

בדים במזרנים:

בד אלוורה לבד העליון של המזרן




בד האלוורה
האלוורה ידוע כצמח עשיר בוויטמינים ומינרלים רבים, הוא מחזק את מערכת החיסון וידוע כקוטל חיידקים ומזהמים אחרים, דבר חשוב מאוד במזרן.
בבד אלוורה משלבים אריג טבעי עם ג'ל האלוורה.
יתרונותיו של בד זה הם התכונות האנטי בקטריאליות שלו, הוא דוחה את קרדית האבק ומנדף זיעה ועם כל זאת גם אנטי אלרגני.


בד הבמבוק
בד הבמבוק החל להיות אהוב על יצרני מזרנים רבים, בד זה עשוי מעד 100% סיבי במבוק, הוא זול לייצור ובעל תכונות אהובות כמו הטקסטורה הנעימה והרכה שלו ויכולת מוגברת ויסות טמפרטורה ולחות דבר שתורם לשינה נקייה ובריאה יותר.
בד הבמבוק מתכלה ויכול להיות משולב עם בדים אחרים כמו משי או כותנה.

ישנם בדים נוספים רבים כמו בדים מצמחים לדוגמה לוונדר או ילנג או אפילו בדים מעץ התה.
בדים אלה יכולים להגיע גם בניחוחות שונים של תפוחים וניל ועוד..
נוסף לאלה ישנם גם הבדים הקרים והחמים שהם בעצם בדים בעלי רמות בידוד שונות אשר מותאמים למקומות קרים וחמים בהתאם, ישנם אף מזרנים דו צדדיים כאשר צד אחד מקרר ומתאים לקיץ והצד השני יותר מבודד ומחמם ומיועד לחורף.

בד bamboo למזרנים

למה צריך להחליף מזרן?
אולי למראית עין, המזרן בן ה-7 שלכם נראה כרגיל וחוץ מכמה כתמים קלים הוא נראה כמעט כמו ביום שקניתם אותו, אבל למען האמת הוא כנראה שורץ בקרדית האבק, אבק, בעור מת ופטריות למיניהן.
ישנם מחקרים המוכיחים כי במשך תקופה של 8 עד 10 שנים, המזרן מכפיל את עצמו במשקל וזאת מכמות עצומה של עור מת, שומנים, נוזלים, אבק וקרדית.
בנוסף ללכלוך המצטבר, ישנה גם השחיקה של החומר במזרן, מה שנקרא "עייפות החומר".
ספוגים וכן גם קפיצים לא מחזיקים מעמד לנצח ובדרך כלל החל מהשנה השלישית בערך מתחיל המזרן לשקוע מעט דבר שגורם לתמיכה פחותה וחוסר איזון בשינה מה שגורם בסופו של דבר לכאבים ופגיעה כללית באיכות השינה.



אז מתי בדיוק אני צריך להחליף את המזרן שלי?
אז קודם כל יש להתייחס לגילו של המזרן.
מומלץ להחליף כל חמש שנים ועם זאת לא אחרי יותר משמונה שנים!
בנוסף יש לשים לב לשינה שלכם- כמה זמן לוקח לכם להירדם? האם אתם קמים רעננים?
האם בזמן השכיבה אתם מרגישים אי נוחות מסוימת בגב?
בדרך כלל במזרן עם תמיכה לקויה הישן עליו יקום עם כאבי גב קלים שלרוב עוברים לאחר 15-30 דקות.
זכרו, במזרן טוב ותקין שמתאים לכם, השינה אמורה להיות מאוד איכותית ומרגיעה, אם אינכם מרגישים משוחררים לגמרי בשינה והשרירים שלכם או הגב מתאמצים, כנראה שיש לכם בעיה במזרן.

אוקיי אני חושב שאני צריך להחליף מזרן, באיזה מזרן לבחור?
אז אחרי שקראתם את המאמר הזה, יש לכם את הכלים לעשות בחירה מושכלת ונכונה בקשר למזרן.

דבר ראשון, החליטו מה חשוב לכם במזרן.
האם חשוב לכם שהבד ידחה כתמים, יהיה אנטי אלרגני או שיהיה אוורירי ובכך יפתור אתכם מלהפוך את המזרן כל זמן מה?
נסו חומרים, בדקו האם אתם מעדיפים ויסקו, לטקס או בכלל אתם מעדיפים קפיצים?
כל אדם מעדיף מזרן שונה במקצת.

שימו לב לגובה המזרן.
כשקונים מזרן חשוב שהגובה שלו יתאים למיטה שלכם.
אם יש לכם מיטה עם ראש נמוך אז כנראה שמזרן של 40 סנטימטר לא יראה עלייה כל כך טוב.

שכחו ממותגים!
מותגים מוכרים רבים אשר מוכרים מזרנים במחירים מופקעים עם ההסבר שיש להוציא המון כסף על מזרן איכותי, כי זו הבריאות שלכם ואתם ישנים כשליש מזמן חייכם. טענות אלה נכונות אך אין זה אומר שמזרני המותגים טובים מהשאר.
בסופו של יום ויסקו זה ויסקו ולטקס זה לטקס, כמובן שישנן רמות שונות של כל חומר אבל אין סיבה שמותג ייצר מזרן מחומרים כאלו או אחרים ויצרן אחר ייצר בדיוק מאותם חומרים ועם זאת איכות המזרן המותג תהיה גבוהה יותר, אל תיפלו בפח הזה ותענישו את הארנק שלכם.

נסו את המזרן למספר ימים.
חפשו חברות אשר נותנות לכם זמן ניסיון למזרן של לפחות שבוע כאשר אחריו תוכלו להחזיר את המזרן או לשנותו למזרן אחר, אין תחליף לשינה על המזרן, אמנם בחנות תוכלו להרגיש בערך איזה מזרן לטעמכם אבל יש הבדל גדול בין לשכיבה של שלושים שניות על מזרן ובין שינה של לילה שלם עליו.
בנוסף, בדרך כלל לוקח לגוף מספר ימים עד שהוא מתרגל למזרן חדש כך שבהתחלה המזרן שתנסו ירגיש פחות נוח מאשר לאחר מספר ימים.

בדקו כמה אחריות אתם מקבלים.
שאלו מהו זמן האחריות למזרן, חבל שלאחר שנתיים תישארו ללא מזרן במידה והוא שקע מסיבה כלשהי.
לרוב, חברות מזרנים שבטוחות במוצר שלהן מעניקות אחריות למשך תקופה של 5 ועד 20 שנה.

שימו לב לכמות החומר במזרן.
כמו שצוין קודם, מזרני ויסקו ולטקס כמעט תמיד אינם עשויים לגמרי מאותו חומר, החומר נמצע בחלקו העליון של המזרן.
שאלו את המוכר כמה יש מאותו חומר במזרן.

בויסקו.
שכבה של 1-2 ס"מ יותר משפיעה על המגע במזרן ונותנת תחושה מפנקת כששוכבים על המזרן אך לא משפרת את התמיכה בצורה משמעותית.
שכבה של 5 ס"מ משפיעה על התמיכה וגם מרגישה מאוד נעימה, לרוב משתמשים בכמות כזו במזרנים טובים משום שהתוצר הוא מזרן טוב, העלות לא יוצאת כל כך גבוהה וגם כמות זו תתאים לחלק גדול מהאנשים.
שכבה של 10 ס"מ ומעלה בעצם גורמת לויסקו להשתלט על התחושה שהמזרן נותן, התמיכה טובה בסך הכל אך מזרן זה מרגיש רך מידיי להרבה אנשים ובנוסף בכמות כזו הויסקו כנראה יחמם את הישן עליו.

בלטקס.
השפעת השכבות על המזרן זהות בערך לויסקו אך עם זאת הלטקס יותר קשה כך ששכבה של 5 ס"מ לטקס תהיה יותר מורגשת לשוכב מאשר שכבה של 5 ס"מ ויסקו (זאת מבחינת תמיכה).

התאימו את המזרן לצורת השכיבה שלכם.
אם אתם ישנים על הבטן (לא מומלץ בכלל לגב!) תעדיפו כנראה מזרן יותר קשה, לעומת זאת, אם אתם ישנים על הגב או על הצד (התנוחה המומלצת ביותר לסובלים מבעיות גב) כנראה תעדיפו מזרן ברמת קושי בינונית.

זכרו! בסופו של דבר מה שהכי חשוב במזרן הוא התמיכה שלו, זה מה שמרגיע את הגוף והגב בזמן השינה ומשפר את איכות השינה שלכם.

אחרי כל זה אנחנו בטוחים שיש בידכם מספיק ידע בשביל לעשות את הבחירה הנכונה בעת קניית מזרן, אז שתהיה לכם שינה נעימה ומפנקת, ובהצלחה!

WhatsApp דברו איתנו.
שתפו עגלה עם חבר/ה
דילוג לתוכן